Læring, der møder jeres behov
Hvert barn lærer forskelligt. Nogle trives i klasselokalet, mens andre har brug for ekstra støtte, ro eller fleksibilitet for at kunne følge med fagligt og trives socialt.
Uanset om dit barn har brug for hjælp til lektier, kæmper med skolevægring, har særlige behov som autisme eller ADHD – eller blot har brug for et mere tilpasset læringsforløb, så kan School To Go være en del af løsningen.
​
På denne side finder du en oversigt over de mest almindelige situationer, hvor vores platform gør en forskel.
Klik dig ind på den situation, der ligner jeres, og læs mere om, hvordan vi kan støtte jeres barn med lydbaseret undervisning, tydelige materialer og fleksible forløb, der følger de officielle mål i folkeskolen, men altid i barnets eget tempo.
Vores mål er simpelt: At gøre læring tryg, motiverende og tilgængelig – uanset barnets forudsætninger.
Her kan School To Go hjælpe
E-læring kan være en støtte for dit barn, hvis I oplever et eller flere af disse behov:
Faglig støtte og udvikling
-
Lektiehjælp til hverdagen
-
Supplering af skoleundervisning
-
Forberedelse til prøver og eksamener
-
Styrkelse af specifikke fag (f. eks. dansk eller matematik)
Trivsel og særlige behov
-
Skolevægring eller ufrivilligt skolefravær
-
Angst eller mistrivsel i skolesammenhænge
-
Autisme eller behov for forudsigelig struktur
-
ADHD eller behov for ro og kortere sekvenser
-
Sensoriske udfordringer, hvor skærmfri læring er en fordel
Alternative læringsformer
-
Hjemmeskole eller supplerende hjemmeundervisning
-
Mellemformer eller særlige skoletilbud
-
Fleksibel læring for børn i idræt eller kultur med rejseaktivitet
-
Supplerende støtte ved sygdomsforløb eller længere fravær
Individuelt tempo og motivation
-
Når barnet lærer bedst i korte intervaller
-
Når der er brug for at gentage indhold for at opnå forståelse
-
Når barnet lærer bedre gennem lyd end gennem tekst
Fællesskab og tryghed
-
Ønske om et trygt læringsrum med fokus på selvtillid og små succesoplevelser
-
Behov for støtte uden for klassens rammer, men stadig med faglig progression